منو
کوره ذوب دوار , گروه صنعتی هامون

کوره ذوب دوار چیست؟

کوره های  ذوب دوار فلزات دستگاه هایی هستند که جهت ذوب و ریخته گری فلزاتی چون سرب، روی، قلع، چدن، نقره، مس، طلا و … در مقادیر مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. کارخانه های فرآوری سرب و روی معمولا از این کوره ها جهت ذوب و ریختگری فلزات به قالب ها استفاده می شود.

این کوره ها از لوله ای افقی با قطر و طول مختلف، بسته به تناژ مورد نیاز کارخانه ساخته می شوند  که حول محور افقی به آرامی دوران نموده و توسط سیمان یا آجر نسوز شاموتی، آلومینی و یا منیزیتی عایق کاری می شوند.

 بسته به نوع کارکرد و فلز مورد ذوب، طراحی کوره های ذوب گردون متفاوت می باشد. برای مثال کوره های در کارخانه های ذوب شمش روی جهت جلوگیری از ورود اکسیژن اضافی به کوره و پیشگیری از اکسید شدن فلز روی مذاب، از کوره های ذوب دوار یک سر باز و بدون مخروطی استفاده می شود و در کارگاه های ذوب و ریختگری سرب از کوره های دو سر باز و دارای مخروطی استفاده می شود.

نحوه ی کارکرد کوره ذوب دوار

سوخت مورد استفاده در کوره های دوار ذوب می تواند از گاز متان، گازوئیل، مازوت و یا ترکیبی از گازوئیل و متان باشد.(این کار جهت کاهش مقدار اکسیژن ورودی به کوره، افزایش دوده و تولید کربن کاهنده و کاهش اکسید شدگی مواد مذاب، مخصوصا در ریختگری مواد دارای نقطه ی جوش پایین مانند سرب، کادمیوم و روی انجام می پذیرد.

مزایا

  • ارزان بودن
  • اپراتوری ساده
  • امکان استفاده از سوخت های فسیلی
  • مصرف کم برق نسبت به کوره های القایی و قوس الکتریکی
  • امکان سرباره گیری بهتر و خالص سازی راحت تر از مذاب
  • هزینه ی نگهداری کمتر

معایب

  • ایجاد گرد و غبار بیشتر نسبت به کوره های قوس الکتریکی و القایی
  • اکسید شدن بیشتر مذاب به دلیل ورود هوا و اکسیژن اضافی به درون کوره و هدر رفت قسمتی از مذاب

 

کوره ذوب, کوره دوار, گروه صنعتی زنجان, کوره ذوب دوار

 

گروه صنعتی هامون، با سابقه ی بیش از 20 ساله در تولید شمش سرب و روی و همچنین طراحی و ساخت  انواع کوره های ذوب، آماده ی طراحی، ساخت و راه اندازی کامل کوره های ذوب دوار برای صنعتگران و تولید کنندگان داخلی و خارجی  را دارد.

سارنده و تولید کننده انواع کوره دوار ذوب صنعتی سرب، چدن، مس، طلا، نقر، آلومینیوم، برنج و سایر فلزات در مقیاس کوچه و تناژ بالا با مناسب ترین قیمت ها جهت خرید و دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید

کوره ذوب دوار , گروه صنعتی هامون
کوره ذوب دوار , گروه صنعتی هامون
کوره ذوب دوار , گروه صنعتی هامون

مشاهده برخی از پروژه‌های گروه صنعتی هامون

مطالب مرتبط:

    0%