منو
فیدر , هاپر, فیدر هاپر , گروه صنعتی هامون

دستگاه فیدر (هاپر)

دستگاه فیدر یا هاپر به وسیله ای گفته می شود که از یک یا چند مخزن ذخیره ی مواد که معمولا به شکل قیف می باشد، و همچنین نوار، میز لرزان یا مارپیچ، که جهت انتقال ماده استفاده می شود ساخته شده است.

از دستگاه هاپر برای تغذیه ی مواد به مقدار ثابت و مشخص جهت انجام عملیات فیزیکی یا شیمیایی و تامین خوراک ورودی دستگاه ها با آهنگ ثابت استفاده می شود. از آنجایی که انجام کار و ترکیب نمودن مواد و یا ریختن مواد به درون دستگاه ها توسط نیروی انسانی یا کارگران هرگز به طور یکنواخت و ثابت انجام نمی پذیرد و همچنین توانایی نیروی انسانی در انجام کار با دستگاه قابل مقایسه نمی باشد، لذا استفاده از دستگاه فیدردر بسیاری از کارخانه ها برای تولید مناسب و منظم محصول ضروری می باشد.

از موارد استفاده ی دستگاه فیدر می توان به کارخانه های تولید بتن آماده (جهت ترکیب سیمان و ماسه با مقادیر مشخص)، کارخانه های تولید کود های شیمیایی، تولید خوراک و کنسانتره دام و طیور و یا کوره های دوار جهت تغذیه ی خاک به کوره استفاده می شود. برای مثال در کوره های دوار پخت آهک، خوراک ورودی کوره می بایست به میزان مشخص و روند ثابت وارد کوره شود. در صورت زیاد بودن مقدار سنگ آهک ورودی به کوره، عملیات کلسیناسیون به صورت ناقص انجام شده و سنگ آهک به صورت خام باقی می ماند. در صورت کمتر شدن خوراک کوره، دمای سنگ آهک از میزان مطلوب بالاتر رفته و باعث سوختن آهک و تولید آهک سوخته (dead burned lime) می شود. در نتیجه تعبیه ی دستگاهی که خوراک ورودی دستگاه ها را با آهنگ ثابت تامین نماید ضروری می باشد.

 

اجزاء تشکیل دهنده دستگاه فیدر :

دارای یک قیف برای ذخیره ی مواد و همچنین یک ماردون چرخان در زیر قیف می باشد. هاپر ماردونی برای مواد داغ و یا رونده مانند ماسه مناسب می باشد.

دارای یک قیف برای ذخیره ی مواد و نوار نقاله ی کوچک در زیر قیف می باشد که با چرخش نوار نقاله و تنظیم سرعت آن با فولی و یا اینورتر، سرعت خروج مواد از قیف تنظیم می شود. هاپر نواری برای مواد مرطوب و گل مانند مناسب می باشد.

دارای یک قیف برای ذخیره ی مواد و همچنین یک میز لرزان در زیر قیف می باشد که با ایجاد لرزه باعث جابجایی بار و ریزش آن به خارج از قیف می شود. هاپر لرزان برای سنگ ها ی ریز و مواد خشک مناسب می باشد.

 

گروه صنعتی هامون، سازنده ی انواع فیدر ها و هاپر های نواری، ماردونی و لرزان، خدمات خود را با توجه به نیاز صنعتگران و تولید کنندگان ارائه می نماید.

Feeder hopper

مطالب مرتبط:

    0%