منو

خط تولید ذوب شمش سرب

خط تولید ذوب شمش سرب یکی از خدمات مهم گروه صنعتی هامون می‌باشد. ذوب شمش انواع فلزات در صنایع مختلف کاربرد دارند. شمش‌ها در صنایع مختلفی مانند صنایع فولاد، قطعات خودرو، صنایع هوافضا، صنایع الکترونیک، صنایع نظامی و … کاربرد دارند. شمش‌ها به دلیل ابعاد کوچک و ضخامت‌های متفاوت، برای تولید قطعات خاص و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما ذوب شمش سرب به دو روش متفاوت و البته رایج صورت می‌گیرد.

ذوب و بازیافت مجدد سرب های ضایعاتی و ریختگری مجدد در قالب ها

در این روش برای ذوب سرب های ضایعاتی معمولا از کوره های ذوب ایستاده استفاده می شود و با اعمال حرارت غیر مستقیم ضایعات را ذوب نموده و قالب ریزی می نمایند. جهت جلوگیری از انتشار غبار کور و آلاینده ها ی هوا حتما می بایست از فیلترهای سنتی غبار و یا از بگ فیلتر (bag filter) استفاده نمود.

تولید سرب از کنسانتره ی سولفوره و اکسیده ی سرب و یا تولید شمش سرب از گالن

روش مستقیم و اصلی تولید شمش سرب، ذوب کنسانتره ی پرعیار سرب، همراه با احیاء آن با آنتراسیت یا زغال کک می باشد.

در این روش، کنسانتره ی سولفیدی یا اکسیدی سرب وارد کوره شده و به مقدار کافی زغال کک به آن می افزایند، با اعمال حرارت، ترکیب سرب موجود در کنسانتره احیا شده و به سرب فلزی مذاب تبدیل می شود. سپس برای جداسازی سرباره ی حاصله از سرب مذاب، آمونیوم کلرید (نشادر) اضافه نموده و سرب مذاب به دلیل چگالی بالاتر در قسمت زیرین و سرباره در قسمت بالایی قرار می گیرد. با باز کردن دریچه ی تخلیه، مذاب موجود در کوره جاری شده و در قالب های چدنی ریخته می شود،  سرباره درون کوره باقی مانده و پس از خنک شدن کوره تخلیه می شود.

شمش سرب قالب ریزی شده آماده ی فروش بوده سرباره ی باقی مانده، حاوی نقره خواهد بود.

تجهیزات لازم برای راه‌اندازی خط تولید شمش سرب:

  1. مشعل
  2. کوره ی ذوب گردون (برای تولید از کنسانتره و یا گالن)
  3. کوره ی ایستاده (برای تولید از سرب ضایعاتی)
  4. اتاق آرامش
  5. لوله های خنک‌کننده ی هوا
  6. جعبه های جمع‌آوری اکسید و غبار
  7. سیکلون های غبار گیر
  8. بگ فیلتر و یا فیلتر های سنتی
  9. مکنده ی سانتریفیوژ
  10. قالب های ریختگری

گروه صنعتی هامون، تولید کننده ی ماشین آلات و کوره های صنعتی، با سال ها تجربه ی سهامداران در تولید  مواد شیمیایی و فلزات، خدمات طراحی، ساخت و راه‌اندازی خط تولید شمش سرب را برای صنعتگران در داخل و خارج از ایران ارائه می نماید. این خدمات شامل مشاوره و نصب کامل و تحویل نهایی خط تولید به افراد و شرکت ها می باشند.

سارنده و تولید کننده انواع بگ فیلتر یا فیلتر کیسه ای صنعتی سرب، سیلوی سیمان، آسفالت با مناسب ترین قیمت ها و بهترین عملکرد – غبارگیر خشک- جت پالس- هواساز
خط تولید ذوب شمش , کوره دوار ذوب چیست

مطالب مرتبط:

    0%