منو

کوره ذوب دوار چیست؟

خط تولید ذوب شمش , کوره دوار ذوب چیست

کوره دوار ذوب چیست؟

 

کوره دوار ذوب چیست؟ دستگاه هایی هستند جهت ذوب و ریخته گری فلزاتی چون سرب، روی، قلع و مس در تناژ های پایین. در کانه های سرب و روی معمولا از این کوره ها جهت ذوب و ریختگری فلزات استفاده می شود. که شامل لوله ای افقی  میباشد که دز محور افق به آرامی گردش می نماید. از مزایای کوره های گردون ذوب می توان به ارزان بودن، اپراتوری آسان، امکتن استفاده از سوخت های فسیلی در ذوب فلزات و همچنین مصرف کم برق اشاره کرد. بزرگ ترین ایراد کوره های دوار ذوب نیز ایجاد غبار بیشتر نسبت به کوره های القایی و قوس الکتریکی و همچنین امکان اکسید شدگی بیشتر فلز مذاب نسبت به کوره های القایی و قوس الکتریکی می باشد

کوره های دوار ذوب میتوانند به صورت یک سر باز و یا دو سر باز ساخته شوند. پوشش عایق گرمایی آن ها معمولا با استفاده از آجر های نسوز شاموتی، آلومینی، آجر های منیزیتی و یا سیمان نسوز انجام می شود.

نوع سوخت کوره های دوار ذوب ممکن است از گاز متان، گازوئیل، مازوت و یا ترکیبی از گازوئیل و متان باشد.(این کار جهت کاهش مقدار اکسیژن ورودی به کوره و کاهش اکسید شدگی مواد مذاب انجام می گیرد.

اجزای تشکیل دهنده ی کوره ی گردون ذوب فلزات

لوله ی کوره، الکتروموتور و گیربکس، چرخدنده و یا زنجبر. بگ فیلتر. آجر و یا نسوز. غلطک های کوره. رینگ کوره ی دوار. شاسی . فنمکنده. مشعل کوره ای.

ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه هامون از جدیدترین خدمات، محصولات و پروژه‌های ما با خبر شوید.

    0%