منو

سبد بگ فیلتر (کیج)

در بگ فیلترها، سبد­هایی از جنس مفتول مسوار به منظور اسکلت بندی پارچه­های بگ فیلتر که دارای قطرهای متغییر (2،4، 8 و…) است، وجود دارد. مقاومت و تعداد شبکه­ ها با توجه به کاربرد آن­ها تغییر می­کند. قطر مسوار با طول سبد و چگالی مواد رابطه مستقیم دارد به طوری که با افزایش طول سبد، مسوار ضخیم­تری مورد استفاده قرار می­گیرد.

نبود سبد در بگ فیلتر به دلیل ایستایی ضعیف و بالا رفتن استهلاک به طور چشمگیری میتواند باعث کاهش کارایی سیستم غباگیر شود. همچنین پایین آمدن عمر کیسه ها بشود.

جنس انوع سبد بگ فیلتر

  1. مسوار (متداول ترین نوع و بهترین نوع)
  2. فولادی
  3. گالوازینه
  4. آلومینیومی
  5. استیل

ونتوری بگ فیلتر

ونتوری لوله­ای قیفی شکل است که از پرس و تراش ورقه­‌های آلومینیومی با نیروی فشار و کشش تولید می­شود. این لوله در بالای سبد بگ فیلتر قرار می گیرد که در لحظه پالس، در صورت کاهش فشار بار کلکتور، باعث افزایش فشار و همچنین با جلوگیری کردن از خروج فشار هوای داخل سبد، سبب کارکرد حداکثری سبد و کیسه بگ فیلتر می­شود.

کیسه بگ فیلتر

کیسه بگ فیلتر، کیسه ­ای پارچه­ای از جنس­های مختلف ( پلی استر، پلی اتیلن، پلی اکلیرو نیتریل، فایبر گلاس، نایلونی، اکرلیک، نومکس،…) به صورت بافته و نبافته است که بر روی سبد بگ فیلتر کشیده می­شود. بر روی این کیسه­ها به منظور محافظت در برابر سایش توسط ذرات معلق، جلوگیری از پوسیدگی کیسه، افزایش عمر پارچه­ها، کاهش چسبندگی ذرات به کیسه و بهبود عملکرد دستگاه، لایه­ای از جنس رزین کشیده می­شود که در اصطلاح به آن کلندر شده می­گویند.

کیسه­های بگ فیلتر دارای طول­های مختلف از 1 متر تا 6 متر در کارخانه­های بزرگ ( فولاد، پتروشیمی، سیمان) مورد استفاده قرار می­گیرد.

ذرات چسبیده به کیسه­های بگ فیلتر، توسط پالس­های خروجی از کلکتور به محفظه زیرین ریخته و جمع می­شوند. توازن فشار بار داخل کلکتورها با طول کیسه­های بگ فیلتر امری ضروری است به طوری که اگر طول پارچه زیاد باشد، فشار بار و نیز اندازه ی خروجی شیر برقی نیز باید افزایش یابد تا پالس­ها قدرت کافی جهت جداسازی کامل ذرات چسبیده به کیسه­ها را داشته باشند. در صورت عدم هماهنگی فشار و طول کیسه مشکلاتی برای دستگاه پیش می­آید، به طور مثال اگر طول کیسه کوتاه باشد و فشار بار زیاد، کیسه­های بگ فیلتر به سرعت فرسوده شده و همچنین در صورتی که طول کیسه بلند باشد و فشار بار کم، ذرات چسبیده به کیسه­ها به طور کامل تخلیه نمی­شود.

کیسه‌­های بگ فیلتر در وزن­های و تراکم های مختلفی تولید می­شود که هرچه تراکم کیسه افزایش یابد، کیسه توانایی تصفیه ی ذرات گرد و غبار ریز تر را خواهد داشت. البته این نکته می بایست مد نظر قرار گیرد که با افزایش تراکم کیسه ها، فشار مکش دچار افت می شود، لذا می بایست در صورت افزایش تراکم پارچه ها، از فن مکنده با فشار کاری بالاتری استفاده گردد.

مقادیر گرماژ کیسه ها و سایز ذرات قابل فیلتر به شرح جدول ذیل می باشد.

مقدار گرماژ (گرم)اندازه ذرات (میکرون)
45020
55010
6505
8502

 

جنس کیسهمقاومت حرارتیمقاومت در برابر نوع ذرات آلایندهمکان استفاده
 حداقلحداکثرقلیاییاسیدیاکسیداسیون 
پلی پروپیلن90100عالیعالیخوبکارخانجات تولید مواد شیمیایی
پلی استر135150ضعیفخیلی ضعیفخوبکارنجات پودر، سیمان، فولاد
پلی آمید245260ضعیفخیلی خوبخیلی خوب 
نومکس205220خوبضعیفخیلی ضعیفسیمان، فولاد
اکلریلیک121135ضعیفخیلی خوبخوب 
نایلونی120170خوبضعیفضعیف 
فایبرگلاس260280ضعیفخوبخیلی خوب 
       

کیسه ­های بگ فیلتر در قطر­های مختلف تولید و ارائه می­شود که در این بین، کیسه­های بگ فیلتر با قطر بین 15 و 16 سانتی­متر بالاترین کاربرد را در صنعت ساخت کیسه بگ فیلتر دارد. سطح مقطع کیسه بگ فیلتر با افزایش قطر افزایش می­یابد که جذب بیشتر ذرات گرد و غبار را در پی دارد. با تغییر قطر کیسه­ها، قطعات تشکیل دهنده از جمله (لوله کشی­ها و شیر برقی) باید تغییر کند. کیسه­های بگ فیلتر هرکدام دارای موارد استفاده ویژه خود هستند که در جدول فوق آمده است.

گروه صنعتی هامون با سال ها تجربه در تولید مواد شیمیایی و معدنی و همچنین ساخت انواع بگ فیلتر و دستگاه های صنعتی، آماده ی ارائه ی خدمات طراحی، ساخت و فروش ونتوری، سبد، کیسه و پارچه بگ فیلتر برای تولید کنندگان و صنعتگران ایرانی و خارجی می باشد.

سبد بگ فیلتر
کیسه بگ فیلتر
بگ فیلتر, قفس بگ فیلتر , کیج بگ فیلتر
    0%